Артық салмақтың алдын алу

Семіру себептері, белгілері және түрлері. Артық салмақтың алдын алу үшін не істеу керек? Семіздікке қарсы күрестегі ББҚ рөлі.

Артық салмақ - тері асты қабатында майдың шамадан тыс жиналуымен сипатталатын зат алмасудың үдемелі бұзылуы. Жиі созылмалы шаршаумен, психоэмоционалдық бұзылулармен, артериялық қысымның жоғарылауымен, буын ауруларымен және басқа да жағымсыз белгілерден туындайды.

Денсаулық сақтау министрлігінің мәліметінше, ел халқының кемінде 20% -ы артық дене салмағы мен семіздікке ие. Бұл ретте ауру қарқынды түрде «жас» болып келеді - балалар мен жасөспірімдер, сондай-ақ 20-35 жас аралығындағы жастар артық салмақтан жиі зардап шегеді.

Мұндай жағдайда дер кезінде алдын алу - өз денсаулығы мен ұзақ өмір сүруіне қамқорлық танытудың ең жақсы жолы. Өйткені көбінесе семіру жүрек-қан тамырлары ауруларының, диабет пен ерте өлімнің себебі саналады.

Артық салмақтың алдын алу үшін не істеу керектігі туралы әрмен қарай осы мақалада айтамыз.

Семіздіктің алдын алу түрлері мен әдістері

Алдын алу - салмақ жинауды болдырмауға және оның пайда болу ықтималдылығын жоюға бағытталған іс-шаралар кешені. Денсаулық жағдайына және семіздік дәрежесіне байланысты ол бастапқы немесе қайталама болуы мүмкін.

Семіздіктің бастапқы және қайталама профилактикасы

Алғашқы профилактика дене салмағы қалыпты барлық сау адамдарға ұсынылады. Ол салауатты өмір салты ережелерін сақтауды - тиімді тамақтануды, дене белсенділігін арттыруды, зиянды әдеттерден бас тартуды қамтиды.

Қайталама профилактика артық салмағы бар адамдарға бағытталған. Оның негізгі міндеті - семіздікті ерте кезеңде анықтау және емдеудің пәрменді әдістерін әзірлеу.

Алдын алу тәсілі:

  • артық салмақтың себебін анықтау үшін ғана емес, денсаулық жағдайын ескере отырып, профилактикалық іс-шаралар жоспарын жасау үшін де;
  • дәрі-дәрмекпен емдеу (семірудің кеш сатыларында);
  • алғашқы профилактиканың шаралары - дұрыс тамақтану, дене белсенділігі.

Бұдан басқа, өзінің салмағын үнемі бақылау және тұтынылатын калориялардың есебін жүргізу қажет.

Салмақты төмендету бойынша: негізгі ұсынымдар

Өмір салтына бақылау жасау артық салмаққа қарсы күресте маңызды мәнге ие. Семіздіктің алдын алуға қатысты диетологтардың ұсыныстарын бірнеше негізгі ережелерге келтіруге болады.

1. Дұрыс тамақтану.

Пайдасыз тамақ - артық салмақтың пайда болуына ықпал ететін басты факторлардың бірі. Сондықтан тұтынылатын тамақтың саны мен сапасына ерекше назар аудару керек. Бұл орайда ашығудың қажеті жоқ - бұл пайдасыз ғана емес, сондай-ақ зиянды да.

Салмақты тез және қауіпсіз төмендету үшін мынадай қағидаларды ұстансаңыздар болады:

  • тамақтану режимін сақтау - бір уақытта күніне кемінде 4-5 рет тамақ ішу. Бір порцияның мөлшері 300 грамнан аспауы тиіс;
  • күнделікті мәзірге клетчаткаға бай өнімдерді қосу. Ол ашаршылық сезімін азайтады. Клетчаткаға көкөністер мен жемістерде, сондай-ақ тұтас нанда және жармада жатады;
  • Қант тұтынуды барынша азайту. Кондитерлік және ұн өнімдерін құрғақ жемістерге немесе балғын жидектерге ауыстыра отырып, қарапайым көмірсутектерден толық бас тарту керек;
  • рационнан қуырылған және тұздалған тағамдар алынып тасталсын. Қайнатылған, пісірілген немесе буға піскен тағамдарға басымдық беру керек.

2. Табиғи БҚҚ қабылдау.

Тұтынылатын тамақ көлемінің күрт төмендеуі және қарқынды физикалық жүктемелер сөзсіз қоректік заттардың тапшылығына және арықтауда кері әсерге ие. Сондықтан, осындай күрделі кезеңде ағзаны қолдау үшін табиғи өнімдер мен өсімдіктер негізінде БҚҚ-тарды - құралдарды қабылдауды бастау ұсынылады. Химиялық компоненттердің болмауының арқасында биоқосымшалар ағзаның барлық жүйелеріне жұмсақ және кешенді әсер етеді. Жанама әсерлерге әкеп соқпайды және іс жүзінде қарсы айғақтары болмайды.

Саумал қуатты табиғи қорек болып есептеледі. Бұл сублимирленген сусынның құрамында 40-тан астам микро- және макроэлементтер, оның ішінде лактоза мен магний бар, олар ас қорытуды қалыпқа келтіреді және зат алмасуды жақсартады. Осы дәстүрлі сусынның барлық пайдалы сипаттары туралы сілтеме бойынша оки аласыз.

3. Күн тәртібі.

Күннің дұрыс режимі - ең алдымен, еңбек пен демалыстың оңтайлы теңгерімі. Үнемі дұрыс ұйықтамау, тез шаршау және созылмалы шаршау ағзаны сарқылтып қана қоймай, ас қорыту және эндокриндік жүйелердің жұмысындағы іркілістерге әкеледі. Психоэмоционалдық жүктеменің жоғары болуынан тәбеті артады, адам стрессте түрлі тағамдарды «жей» бастайды.

Семіздіктің жай-күйін қалыпқа келтіру және даму тәуекелдерін төмендету үшін:

  • Ұйқыға тәулігіне 8 сағаттан кем емес уақыт бөлу қажет. Бұл ретте бір уақытта жатып алған дұрыс;
  • Қарқынды жұмысты демалыспен кезектестіру қажет. Мысалы, жиі 5 минуттық үзілістер жасау;
  • Күніне кемінде 1 сағат жаяу серуенге шығаруға, таңертеңгілік жаттығу жасауға;
  • Ұйықтау алдында тамақ ішуден бас тартуға болмайды (ең дұрысы - ұйқыға кетуге 2-3 сағат қалғанда).

4. Зиянды әдеттерден бас тарту.

Алкоголь - біздің ағзамыз үшін басты дұшпан. Спирттік ішімдіктерді (әсіресе сыраны) үнемі пайдалану метаболизмді баяулатады және майдың ыдырауын 73% басады. Бұдан басқа, алкоголь ағзаның қанығуына жауап беретін лептин - гормон әсерін әлсірете отырып, тәбетті күшейтеді.

Семіздіктің түрлері

Дәстүрлі түрде семіздік үш түрге бөлінеді:

1. Гиноидты - көбінесе әйелдерде байқалады. Майлы шөгінділер дененің төменгі бөлігінде - іштің астында, жамбастарда және жидектерде жиналады, дер кезінде қабылданған шаралар кезінде салмағы тез кетеді;

2. Абдоминальды (андроидты) - адипоциттер (май жасушалары) іш саласында, сондай-ақ иық және кеуде жасушаларында жинақтала бастайды. Көбінесе еркектерде пайда болады;

3. Аралас - артық майлы шөгінділер барлық денеге біркелкі бөлінеді.

Семіздік себептері

Артық салмақтың пайда болуына ықпал ететін негізгі факторларына мыналарды жатқызуға болады:

  • Дұрыс тамақтанбау - тұрақты емес тамақ ішу, жиі жеу, рационда қуырылған және майлы тағамдардың болуы;
  • Дене белсенділігінің болмауы;
  • Эндокриндік аурулардың (қант диабеті, қалқанша бездің жұмысындағы бұзушылықтар және гипофиз) болуы;
  • Тамақ өнімдерінің көпшілігінен бас тартуды талап ететін қатаң, жүйесіз диеталар;
  • Тұқым қуалаушылық бейімділік;
  • Жиі стресс және созылмалы шаршау.

Ауру белгілері

Ағзадағы өзгерістерді дене салмағының артуы ғана емес, сонымен қатар денедегі жарықтардың, созылулардың пайда болуы да ықпал етеді. Силуэт «шашырайды», бел, сан, қол және т.б. жерлерде артық май шөгінділері пайда болады. Басқа белгілерге мыналарды жатқызуға болады:

  • апатия, ұйқысыздық, әл-қуаттың сарқылуы сезімінің пайда болуы;
  • қыжыл, тыныс алудағы қиындықтар;
  • бұлшық ет әлсіздігі, төзімділік деңгейінің төмендеуі;
  • түнгі храптың, ауыздағы құрғақтықтың пайда болуы; әйелдердің тұрақты емес етеккір циклін және ерлердің әлеуетін төмендету;
  • қан қысымын арттыру.

Семіздік - ең қауіпті және кең таралған аурулардың бірі. Онымен күрес ұзақ және көп жағдайда оңай болмауы мүмкін. Тек ерік-жігер, табандылық және күнделікті өзіңізбен жұмыс істеу өмір салтын өзгертуге және оң нәтижелерді ұзақ уақыт сақтап қалуға көмектесетінін есте сақтаңыз.

Закрыть
Оставьте заявку
мы с вами свяжемся

Нажимая на кнопку "ОТПРАВИТЬ", я даю согласие на обработку персональных данных